Novo libro do profesor Manuel Ojea
La Voz de Galicia
El profesor Manuel Ojea presentó su libro «Autismo, Asperger. Programa de Integración Gestáltico»
Autor:
Jesús Manuel García
Fecha
28/10/2009
El catedrático de orientación Educativa de la Universidad de Vigo, Manuel Ojea Rúa, presentó en Tanco el libro A utismo, Asperger. Programa de integración gestáltico . Esta obra va más allá de las teorías sobre la forma que los niños autistas tienen para codificar la información que reciben. «Fai catro anos prantexeime que estas teorías poderían ter aplicación práctica para traballar xusto o proceso de codificación dos alumnos con autismo», dice Ojea. Y de ahí este libro, novedad internacional, dice, en el que traduce a la práctica las teorías científicas sobre percepción.
«Si se entende que os nenos autistas dacordo con estas teorías reciben os estímulos de maneira parcial e non total, o libro propón estímulos, descomponos en partes para chegar progresivamente ao estímulo global e facilitar un desenvolvemento da súa aprendizaxe, tendo en conta o seu nivel específico de procesamento». Dice el profesor que ese nivel que tienen de procesar la información no es igual que el nuestro. El libro tiene 173 actividades para alumnos de 5 a 12 años. Consisten en seguimiento de la mirada, habituación y deshabituación, cierre gestáltico, pertenencia-seriación, categorización, simbolización, percepción-inferencia e integración gestáltica. Gestalt es la escuela alemana que defendía que las imágenes se perciben en su totalidad, no como suma de sus partes.
Ejemplos
Ojea pone un ejemplo: «A un neno autista poñémoslle diante unha mazá á que lle falta un anaco. Nós vemos unha mazá co anaco que lle falta e decimos que é unha mazá. O neno autista basearía a súa atención no cacho que falta e logo progresivamente iría admitindo o concepto de mazá». Ante una escalera con peldaños de colores, señala Ojea Rúa «o primeiro que diríamos é que é unha escaleira; logo analizaríamos se os peldaños son de distintas cores. O neno autista centraría a súa atención nun peldaño e nunha cor. Logo vería outro peldaño e outra cor. Se seguimos ese proceso de aprendizaxe, acabaríamos conceptualizando o concepto de escaleira, pero non antes».
El autor del libro dice que interpretamos las cosas por el significado que de ellas tenemos dentro, «pero estes nenos teñen unha ruptura interna no nivel de significados e interpretan as partes, son moi literais e detéñense nos detalles. E se non temos en conta esto, o noso proceso de aprendizaxe vai fracasar».
El libro presenta un estímulo global, lo descompone y vuelve a componerlo esperando mejorar los síntomas del diagnóstico autista. «Ata agora hai programas para desenvolver a comunicación pero non para ir xusto ao diagnóstico e mellorar os criterios dos índices autistas», manifiesta el catedrático.
Enderezos:
Noticia na Voz de Galicia
Blog do profesor Manuel Ojea
0 Response to "Novo libro do profesor Manuel Ojea"
Publicar un comentario